Dýňová polévka, která se tváří jako pyré

Kde jsou ty časy, kdy jsem na vlastní zahrádce začala pěstovat dýně hokkaido. Toužebně jsem je očekávala, nadšeně jsem z nich vařila všelijaké žluté pokrmy, až jsem jich jednoho kulatého dne měla plné zuby. Už nevlastním zahrádku, ani nežiji v domě, ke kterému patřila a kde jsem vyrůstala. Přesto se jednoho dne na mém stole objevila oranžová dýně kyprých tvarů, už ne ze zahrádky, ale ze supermarketu. Zatímco dřív jsem se vyhýbala polévkám obloukem, tentokrát jsem udělala výjimku.

Dýňová polévka

DSC_0019

Suroviny: 1 dýně Hokkaido (čím větší si koupíte, tím kreativnější budete muset být s druhou polovinou), 1 cibule, 1 mrkev, dva stroužky česneku, kari, koriandr, pepř, sůl, 1 kostka zeleninového bujónu, 200ml (rostlinné) smetany (nemusí být), olej na smažení

Postup: Nejdříve si nachystejte dýni. Buď ji můžete zbavit tenké slupky, anebo ji můžete omýt a vařit ve slupce (ale to jsem nezkoušela). Rozkrojte ji na poloviny, vydlabejte vnitřek se semínky a nakrájejte na kostičky. Nakrájejte si na kostičky i cibuli a mrkev. Cibuli osmažte v hrnci na oleji, přidejte mrkev a nakonec přidejte dýni a směs orestujte. Přidejte pepř, poté zalijte vodou tak, aby byla směs ponořená ve vodě, vhoďte kostku zeleninového bujonu a nechejte vařit do změknutí. Cca 10 minut, dýně je poměrně měkká. Změklou směs rozmixujte ručním mixérem na jemné pyré. Nyní můžete, nebo nemusíte přidat smetanu, která pyré převede do polévkovitějšího stavu. A nejdůležitější část – koření. Doporučuje se muškátový oříšek, protože jsem však toto koření neměla, dochutila jsem kari, koriandrem, pepřem, dvěma drcenými stroužky česneku a solí.

Oranžová plocha polévky přímo dychtila po něčem zeleném na ozdobu. Tím mohla být petrželka.

Polévka se vyhnula obloukem mně a dýně se proměnila v pyré.

Inspirovala jsem se na soucitně.cz, kde mají mnohem hezčí fotku ;).

