** Houby s fazolemi

Recept jsem převzala a poupravila z knihy Rychlokurz vaření od Martiny Kittlerové, strana 102

Výživné, časově náročnější a cenově taky ne tak docela levné. Vyjde to ale až na 5 porcí, podle množství kuskusu a velikostí porcí, na které jste zvyklí.

houbová směs

Suroviny: směs hub (300 g – žampiony, hlíva ústřičná, šitake atd.), červená cibule, 2 stroužky česneku, 6-8 snítek tymiánu, 2 lžíce rostlinného oleje, sůl, černý pepř, 1 lžíce balzámového octa, 1 konzerva bílých fazolí (240 g, tedy 120 g v suchém stavu); může být pažitka, máslo, rukola, kešu

Postup:

  1. Houby očistíme a otřeme. Podle potřeby rozpůlíme nebo nakrájíme na kostičky, cibuli oloupeme a nakrájíme na plátky, stroužky česneku oloupeme. Tymián omyjeme pod tekoucí vodou, otřepeme, lístky otrháme a nakrájíme. (já použila sušené koření)
  2. Rozehřejeme olej ve velké pánvi. Houby a plátky cibule smažíme 5-7 minut, až se tekutina odpaří (hlíva pouští vodu). Přidáme rozdrcený česnek, případně máslo, promícháme, ochutíme solí, pepřem, tymiánem a balzámovým octem.
  3. Scedíme fazole, propláchneme studenou vodou a necháme okapat. Pak je přidáme k houbám a při mírním žáru vaříme 5 minut. Omyjeme pažitku, otřepeme a najemno nasekáme. Před podáváním ji vmícháme do směsi hub a fazolí, kterou případně ještě dochutíme.
  4. Podáváme dle receptu nejlépe s bagetou, já podávala s kuskusem, se kterým jsem následně směs smíchala a udělala takové rizoto. Směs jsem na závěr posypala opraženým kešu a přidala si do rožku rukolu.

I Libor se olizoval až za ušima, vařili jsme spolu, takže máte dva kladné hlasy! 🙂

