*** Bramborovo-fazolový guláš

Velice jednoduchý, poměrně rychlý (cca 30-45 minut) chutný oběd, který vám vydrží na 3-4 porce. Každá porce tak vyjde cca na 15 Kč, ale těžko se to počítá, když většinu surovin máte doma a ubíráte z nich na víc receptů. Podávám s chlebem. Dobrou chuť! 🙂

guláš1

Suroviny: 3 velké brambory, 3 stroužky česneku, 1 cibule, půl kostky uzeného tofu, hrnek uvařených červených fazolí (popř. jedna konzerva konzervy), kostka zeleninového bujónu, olej, sůl, koření: červená paprika (sladká, ale můžete použít i pálivou), drcený kmín, drcené nové koření; hladká mouka (já použila celozrnnou), voda, chléb

(může být: naklíčené mungo, uvařená cizrna)

Příprava: cibule i brambory na kostičky, česnek drcený, tofu na kostičky, z červených fazolí slijte lák (pokud máte v konzervě) a trošku si nechte (v případě, že chcete použít i cizrnu, tak nechat přes noc ve vodě a ráno uvařit v nové, popřípadě použít z konzervy; mungo musíte mít už naklíčené tak 2-3 dny)

Postup: Na oleji (já použila olivový) jsem osmažila cibulku do zlatova, poté přidala na kostky nakrájené brambory, nechala orestovat, zasypala lžící a půl sladké papriky, přidala trošku mouky a mírně zapražila. Poté jsem přidala horkou vodu tak, aby byly brambory ponořené pod vodou. Nechala jsem půl minuty vařit. Přidala jsem od oka kmín, drcené nové koření a sůl (se solí to nepřežeňte, ale koření se nebojte, je tam hodně vody, tak ať to má nějakou chuť). Dále kostku zeleninového bujónu a opět povařila. Nakonec jsem přidala nakrájené tofu a fazole, nalila trošku láku, drcené stroužky česneku a nechala vše vařit, dokud brambory nezměkly. Protože mívám guláš často příliš vodnatý, zahušťuji ho lžící celozrnné mouky smíchané s hrníčkem vody. Poté opět nechám povařit. Podávám s chlebem. Guláš je nejlepší uleželý 🙂

(pokud chcete použít i cizrnu, přidejte spolu s fazolemi)

Guláš je to vynikající 🙂 Vznikl smícháním a poupravením těchto dvou receptů: http://www.vegmania.cz/recepty/mexicka-panev-s-tofu a http://www.vegmania.cz/recepty/cizrnovy-gulas

V únoru jsem dělala další guláš, a to mungový. Tato fotka by možná neměla spatřit světlo světa, ale to jídlo musí spatřit vnitřek vašeho žaludku Tak to prostě je. Ale teď vážně – úplně obyčejný guláš z neobyčejné a zdravé sroviny, z munga. Místo fenyklu a kurkumy jsem dala kari a oregano, protože jsem nic jiného neměla. Bylo to dobré, normální, jak ale chutná původní recept s konečnou platností říct nemůžu. Recept najdete zde: http://www.zdraverecepty.cz/cizrna/mungo-fazolovy-gulas (foto je kompaktem)

mungovy-gulas

 

