**** Pohádka o tom, jak se z mrkvového chleba stala vynikající (banánová) buchta

Tento recept jsem původně měla v plánu dát mezi další recepty od blogerek. Ale vzhledem k tomu, že jsem ho překopala do veganské podoby a vyměnila některé suroviny, dávám ho sem jako inspirovaný – a to blogerkou ze Zdravě jíst a jejím receptem na mrkvový chleba, který naleznete zde: http://zdravejist.blogspot.cz/2012/05/mrkovy-chlebicek.html.

Také ho sem dávám do samostatného článku, protože to byla nejlepší „chlebobuchta“, kterou jsem kdy upekla. Naprosto vynikající, přesně tak nadýchaná a křehká, jaké chci mít i bábovky. Doporučuji všema deseti 🙂

Je to jednoduché, zdravé, syté 🙂

_DSC0692

Chuť: 5/5

Náročnost: 1/5

Peníze: 3/5

Sytost: 4/5

Suroviny: 1 hrnek strouhané mrkve, 1-1,5 hrnku celozrnné mouky (já dala pšeničnou), 1/2 hrnku vlašských ořechů (já dala na kousky, ale můžete i nastrouhat), 1/2 hrnku oleje, 30 g škrobu (neboli 2 lžíce Solamylu místo 2 vajec), 1 lžičku kypřícího prášku, 2 lžíce medu (rostlinného, popřípadě nějaký sirup), 1/2 lžičky skořice, 2 lžíce másla (já použila Heru, vegani můžou Alsan), kokos

(a teď máte možnost přidat jeden rozmačkaný banán, který celou buchtu zpevní – bez něj se buchta hodně rozpadala, ale byla podle mě lepší, s banánem chutnala příliš banánově. Pokud se však rozhodnete spíš pro pevnost, tak přidejte banán i mouku. Nejspíš by to zpevnila i rozmačkaná lněná semínka, vegani mají ale metod mnohem víc, zatím jsem nezkoušela vše.)

Postup: Kypřící prášek promíchejte s moukou, poté přidejte zbylé suroviny a promíchejte. Já dala směs do vymazené a kokosem vysypané formy na srnčí hřbet a dala zapékat na 180 °C, dokud nebyla buchta hotová. Cca 45 minut, ale musíte kontrolovat špejlí.

