** Veganský čokoládový dort s kuskusem

Chuť: 4/5 Náročnost: 1/5 Peníze: 1/5 Sytost: 3/5
Suroviny:

  • 2,5 hrnku vody
  • 1 hrnek kuskusu
  • 1 hrnek třtinového cukru
  • 0,3 hrnku kakaa (já použila karob)
  • 0,3 lžičky soli

Na náplň:

  • 2 hrnky mléka (já použila rýžové)
  • 0,5 hrnku třtinového cukru
  • 5 lžic škrobové moučky
  • 3 lžíce kakaa (karob)

Postup: V jednoduchosti je krása. Do hrnce jsem nalila vodu, přidala kuskus, cukr, kakao a sůl. Povařila jsem na mírném ohni, dokud směs nezhoustla. Poté jsem ji nalila do vymaštěné dortové formy. V jiném hrnci jsem rozmáchala všechny přísady na náplň, přivedla jsem je k varu a za občasného míchání vařila na mírném ohni, dokud směs téměř neztuhla. Poté jsem ji nalila na první vrstvu v dortové formě a povrch „uhladila“ (hah, vidíte fotky). Když obě vrstvy vychladly, dala jsem dort do chladničky a nechala ho důkladně ztuhnout a vychladit (nejméně 2 hodiny). Recept jsem převzala ze stránky: http://www.chutastyl.cz/recepty/sladke/dorty-dorticky/nepeceny-cokoladovy-dort-3645/ (c) Ilustrační fotky: Zajímavá textura V lednu 2014 jsem dělala dort znovu s banánem, který jsem na kolečka vyskládala mezi dvě vrstvy. Je to lepší:

————————————-

Nově sem přidávám i postupy a zkušenosti mých čtenářů 🙂

Choroslava Tříprstá z Veganské DIY kuchařky si recept celkově upravila: místo kuskusu použila jáhly, na spodek dala banán a nahoru puding a kokos. To zní taky úžasně, určitě někdy zkusím 🙂 Daniela Šplíchalová z Veganské DIY kuchařky: …u nás je oblíbený, ale víc chutná verze, kdy místo čoko vrstvy nahoru dělám kokosovou – kokosové mléko, pudink a kokos, cukr či sirup … mňamózní kombinace Tereza Vis z Veganské DIY kuchařky: Všeobecně když cukr tak bud´třtinový, nebo rýžový apod., sirup či med. Kakao a čokoládu nahrazuju karobem a chutná mi to snad ještě více. Zuzana Morávková z Veganské DIY kuchařky: dává mezi obě vrstvy banány, což dort oživí (příště taky zkusím 🙂 ) a nahoru někdy čokoládovou polevu Adéla Káňová z Veganské DIY kuchařky: Také přidala banány, dále nastrouhaný kokos a polila čokoládovou polevou

Foto

https://sphotos-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/q72/s720x720/1185285_10200766946349531_657804845_n.jpg

Halfdiana Rodáková z Fuud Catering: vylepšila recept o banány a puding, také více osladila :). Její recept si můžete přečíst zde.

Foto

https://sphotos-a-mxp.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1236276_530025587068534_2131706070_n.jpg Tom: místo škrobu použil 2 Zlaté klasy

Foto

https://i0.wp.com/distilleryimage3.s3.amazonaws.com/7dadd1f2f79311e2972d22000aa82023_7.jpg

  • Recept zkoušela a upravila i blogerka z Lásky na tanieri 2, viz ZDE.
  • Foto od Růženky 🙂

